Spelend Leren - Speelotheek

Donderdag 25 augustus 2022

Beste ouders/ verzorgers,

Samen spelen is niet alleen de meest natuurlijke vorm van leren en ontzettend leuk voor jonge kinderen, maar ook belangrijk voor hun ontwikkeling. Wij ervaren dat spelend leren op een positieve manier verbindt en veel plezier brengt voor ouders, kinderen en leerkrachten. Het verhoogt de betrokkenheid op onze school. Ons Motto is dan ook: Als je plezier hebt in spelen, gaat leren vanzelf!

Een keer in de week (tijdens de inloop) kunnen ouders en hun kinderen samen rekenspelletjes spelen in de klassen. U bent van harte welkom! Het doel van spelend leren is dat naast het spelen van rekenspelletjes in de klas, ook thuis met elkaar spelletjes gespeeld worden. Deze spelletjes kunt u binnen de school lenen in de speelotheek.

De speelotheek is open op maandagmiddag van 14:15 uur - 15:00 uur. U kunt ons vinden in de bibliotheek.

De spelregels van de speelotheek:

• Het lidmaatschap bedraagt €2,00 per gezin per schooljaar. Van uw bijdrage kopen we nieuwe spellen.
  • Een spel wordt alleen uitgeleend aan ouder en kind samen.
  • De lengte van de uitleen is maximaal drie weken.
  • Drie weken voor de zomervakantie stopt de uitleen.
  • Indien spellen niet terugkomen, krijgen de ouders de rekening voor het desbetreffende spel.

Debbie Gerharts is verantwoordelijk voor het bestellen van spelletjes en het draaien van de speelotheek in samenwerking met ouders.