Welkom in het schooljaar 2022- 2023

Vrijdag 19 augustus 2022

Wij staan op volle sterkte klaar om met het nieuwe schooljaar te beginnen.
We verwelkomen nogmaals Ilse (juf van groep 1/2a) en maar liefst 4 stagiaires.

In de vakantie zijn de benodigde werkzaamheden uitgevoerd.
De luchtverversingsapparaten zijn schoongemaakt, de vloeren zijn geboend, de ramen zijn gezeemd, er is een nieuw WIFI- netwerk aangelegd, de schoolgidsen zijn gedrukt, de bestellingen zijn uitgepakt, de lokalen zijn ingericht, de roosters zijn gemaakt, de lessen zijn voorbereid en we hebben druk overlegd.

Op donderdag 18 augustus was ons officiële startmoment gezamenlijk met de vakdocenten in de studio van Maaspodium onder het motto 'Leren durven, durven leren'.
We raakten enorm geïnspireerd.
Nog 1 weekend en het is echt zo ver.

De groepsleerkrachten zullen specifieke info met jullie delen.
In dit bericht noemen we enkele algemene zaken:
Entree
De groepen 3, 4 en 7 gaan door de hoofdingang naar binnen. Groep 6 doet dat aan de westkant en groep 8 aan de oostkant. De groepen 1, 2 en 5 betreden ons gebouw via het kleuterplein.
Ouders in de school
De kinderen worden in de ochtend buiten opgehaald en in de middag naar buiten gebracht door hun juf of meester. Ouders mogen uiteraard mee naar binnen.
De lessen starten stipt om 8.30u.
Schoolapp? Schoolgids
Willen jullie er alsjeblieft voor zorgen dat jullie zijn ingelogd bij de juiste groep? Dat moet elk jaar opnieuw gebeuren. Wanneer dat problemen geeft, is Brenda bereid om jullie daarbij te helpen. De schoolgidsen worden maandag meegegeven aan het oudste kind van een gezin.
Nieuwe rekenmethode
We starten met de gloednieuwe methode 'Getal & Ruimte'. De bestelling ervan is ruim op tijd gedaan, maar de uitgever heeft toch niet al het materiaal op tijd kunnen leveren. Dit vergt veel van ons improvisatievermogen, maar we gaan ons best doen.

We hebben er weer zin in!

Met vriendelijke groet,