Workshop vlieger maken (14 + 18 april)

Dinsdag 4 april 2023

Beste ouder(s), verzorger(s),

Op Koningsdag (donderdag 27 april, 11u) wordt voor de 2e keer het Katendrechts Vliegerfestival ter gelegenheid van Qingming gehouden. Dit keer op de pier op de kop van de Kaap (naast het SS Rotterdam).

Er wordt gevliegerd met hele grote vliegers, maar vooral ook met vliegers die tijdens een workshop zijn gemaakt door Katendrechtse schoolkinderen.

Op 27 april stapt de koning met zijn gezelschap rond 11.30 uur vanaf de Maashaven op een watertaxi. Zij varen dan langs de pieren van de Kaap. Daar kunnen alle leerlingen met hun eigen Chinese vlieger de feestelijke groeten aan het Koninklijk gezelschap doen.

De workshop wordt op de volgende 2 dagen georganiseerd:

Vrijdag 14 april: 15.00 - 16.30 uur, De Schalm (maximaal 15 leerlingen)

Dinsdag 18 april: 14.30 - 16.00 uur, De Schalm (maximaal 15 leerlingen)

Er zijn nog plekken vrij!

De kinderen krijgen een vlieger die zij zelf in elkaar moeten zetten en decoreren.

Opgeven voor deze workshop kan via louise.vleugel@obsdeschalm.nl. Geef in de mail aan om welke datum het gaat en of u als ouder mee kan helpen. Zonder hulp van enkele ouders kunnen de workshops helaas niet door gaan.

Met vriendelijke groet,

Louise Vleugel