Groep 8 adopteert verhalen van Joodse kinderen op de Kaap

Maandag 25 april 2022

Beste Schalmen en Schalmpies,

Groep 8 van OBS de Schalm op Katendrecht heeft in de aanloop naar de Nationale Dodenherdenking een project waarin de kinderen onderzoek doen naar hun wijk- en leeftijdgenootjes van destijds. "Dit mag nooit meer gebeuren!"

Dit heeft landelijk de aandacht getrokken. Journalisten van het journaal van NPO 1, het NRC en TV Rijnmond schenken aandacht aan dit project. Meer weten? Klik op:

Op initiatief van Kaapse Kringen lezen Zakaria, Abdirahman, Adam en Jalal op 4 mei om 19.30u de namen voor van al deze kinderen.

Het resultaat van het project waar zowel leerlingen van de Globetrotter als van de Schalm aan mee hebben gedaan, is vanaf dat moment te zien in de hal van De Kantine.

Met een gepaste groet,

Crew OBS De Schalm