Paarse Vrijdag

Woensdag 6 december 2023

Beste Schalmen en Schalmpies

Over 2 dagen is het Paarse Vrijdag. Dan vieren we dat iedereen zichzelf mag zijn, ongeacht wie je bent, wat je hobby’s zijn, wat je huidskleur is, wat je gelooft of op wie je verliefd wordt.

Want alle kinderen zijn anders, maar verdienen allemaal liefde, bescherming en een veilige omgeving. Aandacht daarvoor is natuurlijk 365 dagen per jaar belangrijk, maar basisscholen staan er tijdens Paarse Vrijdag extra bij stil.

De school moet een veilige plek zijn voor iedereen, maar dat is helaas niet vanzelfsprekend. Kinderen worden bijvoorbeeld gepest omdat ze niet aan de norm voldoen zoals een jongen die op dansles zit, een kind dat twee moeders heeft of vanwege iemands afkomst.

Een gelukkige jeugd voor elk kind, dat is de norm. Samen met ouders en leerkrachten kunnen we ervoor zorgen dat kinderen veilig opgroeien, zichzelf kunnen zijn en anderen respecteren om wie zij zijn.

Meer weten? Kijk dan op:

Ons motto blijft: