Kinderen gezocht voor Tussen Kunst & Kids!

Dinsdag 26 september 2023

Beste ouder(s), verzorger(s),

Iedere tweede zondag van de maand vindt in Kantine Walhalla de kindertalkshow Tussen Kunst & Kids plaats (toegang gratis!).

De eerste volgende show is op 8 oktober om 15.00 uur

De show gaat over kunst en kunsten. Kinderen maken kennis met diverse kunstvormen. Het gaat er in de show vooral om dat kinderen ontdekken dat ze zelf eigenlijk ook kunst maken met wat ze creëren of doen, dat kunst zelfs terug te vinden is in alledaagse dingen.

Iedere show is er een hoofdgast; een kunstenaar die komt vertellen over haar/zijn kunstvorm. De presentator Joris Lutz doet een interview samen met een kind en de kunstenaar laat iets zien of horen of geeft een opdracht.

Daarnaast is er een maandelijkse vlog over kunst, komt het lievelingsboek van de maand aanbod, maakt de kok iets lekkers, wordt de uitagenda besproken en er is een quiz. De live huisband speelt alles aan elkaar.

Kinderen uit groep 6 t/m 8 kunnen kunnen op verschillende manieren meewerken aan de show:

- Joris Lutz helpen bij het presenteren van de show (co-host);

- Iets laten zien wat we kunst kunnen noemen (dans, lied, schilderij, gedicht....etc);

- Een vlog maken over kunst (onder bedeleiding).

Heeft uw kind interesse om de show tot een succes te maken, geef hem/haar dan bij mij op (louise.vleugel@obsdeschalm.nl).

Groeten,

Louise Vleugel