Warme TommyTomato lunch

Maandag 4 september 2023

Beste ouders,verzorgers

De leerkrachten van obs De Schalm willen bijdragen aan een gezonde leefomgeving voor kinderen, waarbij naast voldoende beweging, ook oog is voor gezonde voeding. Op donderdag 7 september starten we een pilot van 8 weken waarbij alle kinderen 1x per week op donderdag warm lunchen in de klas. We werken daarvoor samen met het Jeugdeducatiefonds en TommyTomato die de lunches verzorgt.

Wat zijn de voordelen van de TommyTomato lunch?

• Elke lunch bevat 60-100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten voor kinderen.
  • Meer groente eten verlaagt de kans op ziek worden en ondersteunt de gezondheid van uw kind.
  • Kinderen kunnen zich in de middag beter en langer concentreren na een groentelunch.
  • Samen nieuwe smaken ontdekken is leuk, ook voor moeilijke eters.                                                                                                  ·
  • De lunches zijn geheel gratis.

Veel TommyTomato gerechten bevatten lactose en gluten. Er wordt hard gewerkt aan een allergenen lijn, maar op dit moment kunnen leerlingen met een lactose- en glutenallergie helaas nog niet meedoen… Verder zitten er nooit pinda’s en/of noten in de gerechten, maar deze kunnen wel sporen bevatten. Wilt u het a.u.b doorgeven aan de groepsleerkracht wanneer uw kind een voedselallergie heeft?

Met vriendelijke groente,

Crew obs De Schalm